TRIK S DOPRAVOU buďte aktivní Nejlaciněji si materiál můžete přivézt samy, ale tuto možnost samozřejmě jako radu neuvádíme, protože je pravdivá pouze do určitého množství. Pak už je to naopak. Jde o to vám poradit jak dopravit materiál o váze třeba 10 tun z místa x na místo k vám. Faktem zůstává, že někdo použije auto, to auto spálí hmoty a řidič svůj čas a to ať chceme nebo ne, něco stojí. Podstata je v tom, jak toho docílit nejlaciněji. Druhým faktem je, že se nejčastěji tyto hmoty přesouvají prostřednictvím sklápěček, tedy auto + vlek. A skoro vždy se hradí cesta tam i zpátky. Velké vany se používají méně často, protože se všude nevejdou, zde se platí také cesta tam i zpět a Plachtová auta nemůžou nic sklopit. Zboží musí být ve vacích tzv. BIGBAG (dále jen BB), ale ty něco stojí (150-200,- Kč/ tuna) a je nutné ho skládat vozíkem. Trik č. 1 Najděte někoho kdo zaplatí dopravu Zní to bombasticky, co? Záleží hodně na tom jak daleko jede auto pro vás a kolikrát se otočí, tedy kolik doprava bude stát. Tedy míra vaší motivace hledat TO co se můžete převézt od vás (nebo blízko od vás) TAM (nebo blízko k TAM) tedy z místa od kud jede zboží pro vás. Možná si řeknete "jéžiš to mám dělat ještě špeditéra?, kvůli 5000 tisícům". Je to na vás, ( jsou lidé a firmy, které se tím živí takže si také můžete nechat zpracovat). Při plánování se pohlídněte po něčem co lze dopravit do místa na druhém konci, aby cestu nebo alespoň polovinu, hradil někdo na druhém konci. Uvedu příklad. Všichni potřebují písek, štěrk, hlínu, hnojiva, sutě, recykláty atd., atd.. Zkuste dohledat na opačném konci někoho, kdo něco bude ochoten koupit. Šance tu vždy je. Pokud si budete stavbu zadávat, tak vám určitě nějaký dodavatel štěrků do podkladních vrstev může i trochu poradit, případně sám zařídit, aby jste si vybral právě jeho. (pokud si o to neřeknete, třeba i jako podmínku, tak to co vám radíme může udělat on a nechá si zaplatit cestu celou, tedy i zpáteční jak od vás tak od protistrany) Trik č. 2 Plachtová auta jsou mnohem lacinější Celkem účelově jsme to dali jako druhou možnost, abychom nemuseli vysvětlovat pozadí. Auta s plachtou mají velkou konkurenci a tedy vůbec se neodvažují někomu účtovat cestu větší než jednosměrně ujeté kilometry. Udělají hledání si další nakládky za vás. Jsou ale neohrabané (velká auta se nevejdou všude) a pak je tu nutnost naložení do BB. Ty se vyplatí od určité vzdálenosti a tady si musíte svůj individuální případ vypočítat samy. Je zde ale zase možnost být aktivní. Když nebudu řešit centra měst, tak všude jsou nějaké sklady, nějaká zemědělská družstva, sklady stavebních nebo výrobních organizací. Prostě místo, kde mají VZV (vysokozdvižný vozík) a plac vhodný k vykládce. Za nějaký drobný poplatek se můžete domluvit, že si necháte zboží složit u nich. A stavební firma, kterou si najmete, si do malého auta, které většinou používají, naloží vždy jen to co potřebují třeba na den. Ušetříte tedy minimálně půlku nákladů na cestu. (pozor zase aby místo složení nebylo 15 Km daleko, to by vám to dlaždič spočítal - doslova) Nepočítáme s tím, že jsme vás nějak ohromili, to jsou zkušenosti z praxe (a je jich ještě dost), které dokáží ušetřit spousty nákladů. Přejeme mnoho úspěchů Team ZK |